Artikler
Stress - Dit YogaForløb

Åndedrættet er nøglen til ro og velvære

Når vi ikke er i kontakt med vores åndedræt, er vi heller ikke i kontakt med os selv. Vi overlever, men vi er ikke i live. Kun når vi er i kontakt med åndedrættet, er vi “i live”, fordi det tvinger os til at være til stede i nuet,” siger Malene(...)

Stress - Dit YogaForløb

Chakraerne og deres betydning

Mennesket har 7 store chakraer fordelt ned gennem kroppen. Disse har betydning for vores velbefindende og kan hjælpe os til at blive klogere på os selv og tilmed helbrede når vi ved hvor vi skal sætte ind.

Læs artiklen og find ud af om du er up to date med dine chakraer (...)

Lotus - Dit Yogaforløb

Ugens yogaøvelse – Kriger II

"Og herfra glider du langsomt over i din kriger II

 

Stillingen her er fantastisk til at styrke kroppen og til at finde og skabe et stærkt center/kore. Hold fokus på dit åndedræt og find roen i den dybe indånding og udånding og du vil mærke en fantastisk grounding i stillingen her (...)

Lotus - Dit Yogaforløb

Ugens yogaøvelse – Lotus

"Jeg får da aldrig foldet benene sådan!

 

Nogle mener, at hvis ikke de kan sidde i en lotus, så kan de heller ikke være med på holdet.  Du kan sagtens sætte dig anderledes, fx i en helt almindelig skrædderstilling (...)

Hvad kan man gøre for at forebygge stress?

"De fleste af os kender til ordet stress. Ja for få år tilbage har det været “moderne” hvis man var lidt stresset, for så havde vi gang i karriere, familie og hobbyer og stress var ensbetydende med, at vi var lidt højtflyvende! Men i dag er vi nået til den erkendelse, at (...)

Stress - Dit YogaForløb
Kobra - Dit YogaForløb

Ugens yogaøvelse – Stolen

"Du lander i din stol – Og her blev vi stående! … for evigt

 

Stil dig stående enten med samlede fødder eller en hoftebreddes afstand mellem fødderne. Find grounding i en evt Mountain pose / Bjerget inden du bevæger dig til stolen. Utkatasana aka Stolen er fantastisk til at aktivere hele kroppen (...)

Ugens yogaøvelse – Kobra

"På en indånding løfter du dig op i kobraen!

 

Kobraen er et skønt modstræk for ryggen i en tid, hvor vi hele tiden er foroverbøjede over computer, tablet og mobiltelefon. Den giver smidighed til rygsøjlen og god styrke for hele bagsiden (...)

Kobra - Dit YogaForløb
Stress - Dit YogaForløb

De 5 Tibetanere - Vejen til livskraft & Velvære

Fem gamle tibetanske kropsøvelser der giver dig fornyet livskraft og velvære. Du bliver guidet igennem øvelserne og er lette at udføre.Giv dig selv den gave og få indsigten til ungdommelighedens kilde (...)

Ugens yogaøvelse – Trektanten

"Det vigtigste er at din ryg er lige!

 

Det er vigtigt du giver dig tid til at lære dette stræk og denne stilling at kende. I starten er det vigtigere at du har fokus på, at rygsøjlen er lang og lige og at du får spændt op i benene. Dette så du har god støtte når du skal ned med overkroppen til vandret. (...)

Ugens yogaøvelse – Hundestræk

"Herfra bevæger vi os over i hunden…

 

Hvis du aldrig har gået til yoga, så er hundestrækket en af de mest klassiske stillinger og spørger du mig, en meget skøn stilling. Her får du både styrke, stræk og plads til et dybt åndedræt.

En win-win stilling på alle måder (...)

Følg os på Facebook

& tilmeld dig vores NYHEDSBREV

Copyright @ YogaForløb 2018 All Rights Reserved.